Ruukkujahdin järjestäminen

Alkuvalmistelut

-Sovi (tai pyydä seuran hallitukselta apua) palkinnosta yrityksen kanssa.

Voit myös lahjoittaa itse palkinnon.

-Ruukuksi esim. lasittamaton saviruukku on hyvä, koolla ei niin väliä.

Muovinenkin käy, mutta lähtee helposti tuulen mukaan.

-Kirjoita ruukkuun sisä- tai ulkopuolelle tervehdys ja allekirjoita ”Huonekasviseura”.

Voit kirjoittaa terveiset myös lapulle ja kiinnittää siten, ettei se päädy erilleen ruukusta.

Terveisistä tulee käydä myös ilmi, mistä palkinnon saa lunastettua.

-Voit viestissä esittää pyynnön ilmoittaa löydöstään Facessa tägäämällä @huonekasviseurary ja/tai Instassa @huonekasviseurary #ruukkuhukas #ruukkujahti #HuKaVi2020 #huonekasviviikko #huonekasviseura

-Kätke ruukku puistoon, kaupungin/kylän keskustaan, maastoon tai vaikkapa kauppakeskukseen.

Ruukun piilotus

Huomioi ettei löytäjän tarvitse rikkoa lakia tai järjestyssääntöjä.

-Laadi vihje joko kirjallisesti, kuvan kera tai molemmin tavoin.

-Luo Facebookiin tapahtuma ruukkujahdillesi.

Jos järjestät jahdin Huonekasviviikolla 38, linkkaa se seuran “Valtakunnallinen Huonekasviviikko” -päätapahtumaan.

Voit myös lisätä Huonekasviseuran tapahtuman rinnakkaisjärjestäjäksi.

-Voit jakaa tapahtumaa omalla FB- tai Instatililläsi sekä paikkakuntasi FB-ryhmissä.

-Ruukun löytäjä vie ruukun palkinnon lunastuspaikkaan ja saa palkintonsa.

Löytäjä voi pitää ruukun tai palkintopaikka ottaa sen vastaan, miten sovitte. Ruukkuahan voi käyttää seuraavallakin kerralla.